HTML

Gábor Liegeben

Gábor Erasmus élményei kerülnek fel ide.

Friss topikok

Liege -> Delft Delft ->Liege

2008.09.29. 16:51 nesta9

Hétvégén Fanniéknál voltam és azért a vonat utazás megér egy bejegyzést. Én azt hittem, hogy Benelux államokról lévén szó (szerkeszt.hu alapján betűzve) itt úgy utazhatok, mintha egy ország lenne az egész.

Az első intő jel az volt, amikor az egyik holland padtársam megjegyezte, hogy mindenképp úgy utazzak, hogy amíg csak lehet belgium területén legyek, mert Hollandiába sokkal drágábbak a jegyek. (kis mellék történet, hogy ezt pont a hatékonyság vizsgálat óra szünetébe kérdeztem meg és a tanár 30 éves kutatási témája a vonat forgalom optimalizálása volt, így kimerítő választ kaptam a hogyanra).

Ennek szellemiségében Liege Brüsszel Rotterdam és onnan Delft írány választottam legalábbis az internet szerint. De kiderült, hogy Brüsszelből, amikor átértünk Hollandiába az egész vonatról leszállítattak mindekit és egy másik vonatra ültettek át Rosenddalnál. Rotterdamban a jegyvásrlás se semmi, mert csak automaták vannak (készpénzt és az én kártyámat nem fogadják el) ezért a kevés jegyárushoz kell menni és annak a hosszú sorába. Lekéstem emitatt két vonatot is de meglett végül a jegy. 10 perc útért 3,5 euró, de pénzről időről később

Visszafelé se volt egyszerű az élet. Megnéztük a vonatokat és megint két lehetőség volt sokat hollandiában menni és a végén hupp Liege vagy Brüsszelen keresztül. Megvettük a jegyet Delft Liege között gondoltam innentől kezdve mindegy hogyan jutok el oda. Breda előtt a kalauz világosított fel, hogy ez nem így van. Ahogy lehet hagyjam el az országot belgium felé vonattal, mert ilyen "kis" összegért nehogy már egész hollandiát átutazzam... (Nem személyeskedett ez így benne volt a jegyemben is csak elkerülte az apróbetű a figyelmemet.) Így Bredánál leszáltam vonattal vissza Rosendaalhoz és elhagytam gyorsan Hollandiát még sokat nem is csúsztam emiatt. Ehhez mondjuk kellett az is, hogy Bredában a vissza induló vonat 8 percet késsen, mert én 4 percet késtem mivel kerestem az információs pultot, hogy mégis megtudjak valamit...

Mérleget vonva: Liege -> Delft háztól házig (bevásárlás nélkül) 5 óra 30 perc 3 átszállás és 33,5 euró

Delft->Liege 3 átszállás 38,5 euró (és ekkor nem egyenként, hanem egybe vettem a jegyet) 5 óra

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborliegeben.blog.hu/api/trackback/id/tr54687608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magas bubu 2008.09.29. 20:55:47

Rajzolj cash-flowt is!!
süti beállítások módosítása