HTML

Gábor Liegeben

Gábor Erasmus élményei kerülnek fel ide.

Friss topikok

Jót tesz a nyelvtudásomnak,... megtanulom törni az angolt...

2008.09.25. 18:06 nesta9

Eddig 6 órámon voltam már (a hetedik csak novemberben kezdődik el Operációkutatás). Ebből 3 jól beszél angolul, de a másik háromnál eléggé kell figyelnem és ez még semmi, az egyiknek spanyol a másiknak francia, a harmadiknak olasz akcentusa volt. Hát eléggé érdekes volt, de szerencsére többnyire matekos tárgyak, így nem olyan vészes azért. De közben azért tanulom gőz erővel a franciát is, mert például most a csoportmunkába elég sajátosan beszélünk angolul. Rajtam kívül mindenkinek francia az anyanyelve, így azért meglepő, de nem az angol a legjellemzőbb nyyelv a beszélgetéseknél. De a munkát angolul kell majd megírni, így kicsit félek mi lesz velem...

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborliegeben.blog.hu/api/trackback/id/tr41681516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magas bubu 2008.09.25. 23:42:26

Lenne egy javaslatom. Hagyd a fenébe a tört angolt... Tudod mit tanuljál meg?

MAGYARUL ÍRNI BÖKD MEG*!!!

3 ÓRÁD jól beszél angolul?? Ilyen megszemélyesítést 8 sör után se írnék le...
A nyelv, meg egy y-al van....
Az igeidők egyeztetésre pedig csak egy halvány utalást tennék, az még 3-4 kurzussal későbbi tananyag lesz.
Belgiumban is van füves cigi?

Amúgy szeretnek az itthoniak, és nagyon hiányzol nekik. Nők és gyermekek sírnak, a férfiak komoran a távolba merengenek...

Remélem azért még fogsz írni, nem törtem meg a lelkesedésedet... Én olvasom még mindig a blogot... Bár tényleg kezdem elhinni, hogy egyedül maradtam, mint Rambó Vietnámban....

larina 2008.09.26. 11:46:15

Nem csak Te olvasod, hanem én is, de míg nem voltam reggelve csak a háttérből figyeltem az eseményeket...
Nos, a helyesírással kapcsolatos észrevételeid osztom, sőt kiemelném, hogy a vesszőket sem mindig találja el hova kell tenni :D
De való igaz, hogy jót is tudok mondani, így nem tartom magamban: Gábor észveszejtően csodálatos stílusban ír, fantasztikus tagolásban és még véletlenül sem ő kért meg, hogy ezt a véleményt osszam meg veled is kedves Dávid :D:D

qqbenq 2008.09.27. 00:36:54

Hamár eljött a nagy bokorból történő előugrások ideje, egye fene én is megteszem. [...finoman erősödő dobpergést tessék ideképzelni...] Bence vagyok és én is olvasom a blogodat, bár erről tulajdonképpen már tájékoztattalak. A - már korábban is eleget szapult - helyesírásoddal kapcsolatban szeretném figyelmedbe ajánlani a következő weboldalt: www.szerkeszt.hu/teszt.php Ugyan ők azt írják 80 pont alatt szükséged van rájuk, én azt mondom, ha sikerül több mint 8 pontot elérned már elégedett lehetsz magaddal. És valóban hiányzol itthon, mint nő és gyermek sírok, férfiként a távolba merengek...

larina 2008.09.28. 16:20:29

érdekes...azt hittem magamról, hogy jó helyesíró vagyok :D:D 66pontom lett!! Beszarás. köszi Bence, hogy szembesítesz hiányosságaimmal :P
(ettől függetlenül Gábor eredményére is kiváncsi vagyok :D)

nesta9 2008.09.29. 16:34:34

Bence ez a szerkeszt.hu nem valami jó. Még azt is hibásnak írja, amit véletlenül jól írtam. Pl a Kft. az így helyes és ezt hibásnak írja...

qqbenq 2008.09.29. 18:19:09

Nincs igazad. A kft. így helyes. Az már más dolog, hogy önmagában nem túl gyakran használjuk. és ha cégnév áll előtte akkor nagy betű (mert a cégnév része), pl. Bence Kft. De hogy írjak példát kisbetűs használatra is: "2007. szeptember 1-től kft. alapítása esetén a törzstőke legkisebb összege (a korábbi hárommillió forint helyett) 500.000,- Ft."

Legalábbis én így tudom.

De amúgy hány pontod lett? :)

qqbenq 2008.09.29. 18:20:14

Az előző hozzászólásomban a "nagy betű" helyett "nagybetű"-t kellett volna írnom. Még mielőtt kijavítasz. :)

magas bubu 2008.09.29. 20:49:16

Na Gábor valljál színt! Hány pontod lett?

Amugy el tudnék képzelni egy ilyen tőzsdejátékot, ahol azt kell mondjuk megtippelni, hogy mennyit fejlődik/romlik a Gábor helyesírása kint tartózkodása alatt. Van aki vevő egy ilyen vállalkozás-tervre?:D

Én bevallom, hogy 67 pontom lett, szal Larinát verem, utcahosszal:) (ezt egybe írják Bence?). És a kft-t eltaláltam, bár még egyet se vittem csődbe...

larina 2008.09.30. 01:08:56

én pont a kft.-n csúsztam el :) tétkérdés.
süti beállítások módosítása